Délkelet-Ázsia

Thursday, July 13, 2006

Indonézia - Pangkil sziget

Az INSEAD tanév végeztével a diákok Pangkil szigetére szerveztek egy háromnapos kirándulást, melyen mi is részt vettünk. A csapat huszonöt főből állt.

Szingapúrból először Bintanra mentünk, majd fél óra buszút után egy másik kikötőből ismét hajóra (inkább csónakokba) szálltunk. A buszút alatt legalább volt alkalmunk megnézni az igazi Bintant. Korántsem olyan szép, mint az északi részen elhelykedő szállodák. (Balinál érezhetően szegényebb a sziget) A Bintanról Pangkilba menő egyik kis csónak a tenger közepén sajnos lerobbant. Szerencsére két csónakkal indultunk el, így át tudtunk szállni a másikba. Huszonöt embert érezhetően nem bírt el a csónak a nagy hullámzásban, így csigalassúsággal haladtunk. Az út közben volt olyan érzésünk, hogy a maradék távot úszva kell megtennünk. Ez az út körülbelül egy órát tartott.

A sziget maga gyönyörű volt, hosszú fehér homokos tengerpart, kristálytiszta kék tenger, csodaszép kagylók a parton stb.( Lásd fent és balra. A bal oldali kép érdekessége, hogy napszemüvegen keresztül készült.) A szigeten kevesebb, mint tíz faház található , melyeket mind a mi csoportunk foglalt el. Nagyon ízlésesen voltak kialakítva a házak, a természet megőrzésére törekedtek az építészek. A mi házunk a többitől kicsit távolabb volt, a dzsungelben tíz percet kellett sétálni, hogy elérjük. Andi azt azért már túlzásnak tartotta (különösen éjszaka), hogy a háznak nem volt oldalfala (Lásd lent). Így tényleg olyan érzésünk volt, mintha a dzsungelben aludnánk. Az ágyon szerencsére volt szúnyogháló (elég sok szúnyog volt), bár Andit ez nem igazán nyugtatta meg. Amikor a házhoz közelítve este egy kígyót találtunk az ösvényen, már nem tetszett annyira a távoli ház.

Nappal viszont gyönyörű volt a sziget! Ki lehetett próbálni néhány vizisportot is pl. snorkelling, vitorlázás. Sajnos amikor mi mentünk snorkellezni, nem volt túl nagy a látótávolság, érdemesebb inkább a reggeli órákban kipróbálni. A szigeten még egy uszómedencét is kialakítottak!

Még több kép

A legjobb a társaság volt. Most volt utoljára együtt a csapatnak egy nagyobb része. Sokat beszélgettünk esténként.