Délkelet-Ázsia

Saturday, June 24, 2006

Kína - Shanghai

Kínai kirándulásunk utolsó állomása Shanghai volt: 2 éjszakát, azaz 3 napot töltöttünk ebben a városban.

Shanghai Pudong repülőtérről a városközpontig a Maglev-el érdemes beutazni (lásd balra). Ez a világ leggyorsabb "metrója", a max. sebesség 431km/óra volt, 8 perc alatt a központba ér. 2004 óta közlekedik. Ezután átszálltunk a "helyi" metróra, amivel csak néhány megállót kellett utaznunk, majd kb 5 percet gyalogoltunk, és már ott is voltunk a szálláson.

Megérkezésünk napján elmentünk felderíteni a környéket: elsétáltunk a Bund-hoz (neve kiépített partot jelent, lásd lent), ami a Huangpu folyó partja mellett, másfél kilóméter hosszan elhelyezkedő, 52 épületből álló "komplexum". Az épületek különböző stílusban épültek: gótikus, barokk, román, klasszicista és reneszánsz.
A Bund volt Shanghai politikai, gazdasági és kultúrális központja évszázadokkal ezelőtt.
Különösen este szép, amikor már ki vannak világítva az épületek.

Másnap, elsőként megnéztük a Shangai Múzeumot, mely 1994-ben épült. Aki nem szereti a múzeumokat annak is érdemes elmenni és megnézni mert a múzeumban kiállított tárgyak nagyon szépek és érdekesek pl. bútorok, érmék (ez sajnos zárva volt), kínai kisebbségi műtárgyak, kerámia galéria. Nekünk nagyon tetszettek a bútorok és a különböző maszkok! Utóbbinál a tibeti és a Guizhou tartományból származó maszkok egyszerűen lélegzetelállítóak. Mi gyűjtjük a maszkokat, de ilyen szépeket még nem láttunk.

Ezután ebédeltünk, majd megnéztük a French Concession-t. A központjában található a Huaihai út, ami kiváló bevásárlási célpont. A régi európai épületek is érdekesek. A Xintiandi (lásd jobbra) szintén a területhez tartozik. Érdekes egyemeletes házakból áll, a legtöbb alján étterem vagy bár található.

Végül, de nem utolsó sorban megnéztük az Oriental Pearl Tower-t (tv torony): a Huangpu folyó partján helyezkedik el, ellentétes oldalon a Bund-al. (A folyó alatt van egy kis "csatorna", amin keresztül el lehet jutni a toronyhoz.) 468 méter magas, Ázsia legmagasabb tv tornya a Világon pedig a harmadik. Három szintre lehet felmenni, mi a középsőig mentünk ahonnan a kilátás gyönyörű volt! A Pudong alig pár éve/évtizede még mezőgazdasági terület volt, most pedig felhőkarcolókkal teli. Őrült gyorsan fejlődnek.

Ezután sétáltunk még egy kicsi, majd elindultunk visszafelé, Szingapúrba.

Még több kép

Utazási tudnivalók:

Vízumról lásd Peking-nél!

Szállás: Mi a Nanjing nevű hotelban foglaltunk szobát, melynek az elhelyezkedése szuper volt. Kb. 5 percre van a metrótól, a Bund-tól pedig 15 percnyi sétára. Egyetlen hátránya volt, hogy reggelire nem kontinentális ételeket szolgálnak fel, hanem kínai ételeket: főtt tésztákat, rizst, különbözú húsféléket. Ami nem rossz, csak reggelire mi nem igazán szeretünk nehéz ételeket enni. Így mi a közelben lévő Croissant de France -nál (péksütis) reggeliztünk.

Közlekedés szempontjából érdemes a metrót használni, mert Shanghai-ban is hatalmas közlekedési dugók vannak, ugyanúgy mint Hong Kong-ban vagy Pekingben.
A metrójegy általában 3-4 juan (A Maglev 50 juan)

Ivóvíz: csapvizet nem szabad inni! Még fogmosáshoz is palackozott vizet használtunk. A szállodákban naponta 2 flakon vizet adnak, de bárhol a városban lehet kapni! Ez nem csak Shanghai-ra érvényes hanem egész Kínára!