Délkelet-Ázsia

Friday, May 12, 2006

Thaiföld: Bangkok

Thaiföldi kirándulásunk utolsó három napját a fővárosban, Bangkokban töltöttük. Bangkok 1782-ben alapította a Chakri dinasztiához tartozó Rama I (a mostani király Rama IX), miután a burmaik lerombolták a korábbi fővárost, a gyönyörű Ayuthaya-t.
Bangkokban 8 millió ember él és rengeteg kocsi található ott, így hatalmas dugók szoktak lenni. Ezért egy-egy kirándulás elég kimerítő tud lenni.

A városba kb. délután négy óra felé érkeztünk, így elsőként elfoglaltuk a szállást. Mi a Baiyoke Sky nevű hotelben foglaltunk szobát, mely Thaiföld legmagasabb tornya: 88 emelet magas. Mi a 67. emeleten laktunk. Fantasztikus élmény volt.
Majd elmentünk és megnéztük Chinatown-t (lásd fent): az utcákon nagyon sok árus van, különféle termékeket árulnak, elsősorban élelmiszereket (a kínaiak jellemzően ezeknél az árusoknál esznek), de szinte minden kapható. Ami még nagyon jellemző, hogy rengeteg ékszer üzlet található ezen a környéken, egyik a másik után.
Chinatown-t tartják az egyik legjobb helynek bevásárlás szempontjából, mert nagyon olcsón lehet vásárolni.
Ezután visszamentünk a szállásra és kipihentük a nap fáradalmait.

Másnap újult erővel nekiindultunk felfedezni Wat Phra Kaew templomot és a Grand Palace-t. Ez a két építmény több hektárnyi területen helyezkedik el, melyben több mint száz "kisebb" épület található. A palotát 1782-ben, Bangkok alapításakor kezdték építeni. Bangkok egyik, ha nem a legnagyobb látványossága ez a két épületegyüttes. A legnagyobb látnivaló az Emerald Buddha (Phra Kaew). A 70 cm-es szobor zöld nefritből készült.
Fontos információ: csak úgy szabad belépni, ha az ember a megfelelő ruházatot visel: férfiaknak hosszú nadrág, nőknek hosszú szoknya vagy nadrág, továbbá olyan pólót kell viselni amiből az ember válla nem lóg ki. Ezzel ellentétes öltözék esetén nem lehet belépni a palotába, illetve kölcsönözni kell ruhát!

Még több kép

Ezután átmentünk Wat Pho-ba. Közel van a Wat Kaew-hez, mindenképpen érdemes átmenni. A Wat Pho is közel száz kisebb templomból áll, a fő nevezetessége Thaiföld legnagyobb fekvő Buddha szobra (tényleg hatalmas, törpének érzi magát az ember mellette). A templomban található egy híres masszázs iskola is, sajnos nem próbáltuk ki.

Utolsó nap elmentünk a Vimanmek Teak Mansion múzeumba, mely eredetileg 1868-ban épült. Állítólag a világ legnagyobb tikfa épülete. A korábbi királyi lakhely ma már csak múzeum, mely betekintést enged a századforduló thaiföldi királyi életébe. A múzeum elég nagy és igen értékesek a kiállítási tárgyak, ezért idegenvezetővel kell körbejárni a területet. Az idegenvezető sok érdekes történetet mesélt.

Ezután sétáltunk néhány órát a városban, megnéztünk néhány bevásárlóközpontot, ebédeltünk, majd lassan elindultunk visszafelé, Szingapúrba.

Utazási tudnivalók:

Ahogy már említettük a városban hatalmas dugók vannak, ezért célszerű valahol a városközpontban szállodát foglalni, különben akár 1 órát is el lehet tölteni óriási dugókban állva. Mi a Baiyoke Sky hotelben laktunk, melyet mindenkinek tudunk ajánlani: az alkalmazottak kedvesek, a szobánk hatalmas és tiszta volt, van úszómedence, szauna, masszázs stb.. Étterem szempontjából is csak pozitív tapasztalatunk volt, mindent nagyon finoman készítenek.

Mi Bangkokba a Bangkok Airways-el repültünk, Phuket -ról . Megbízhatóak, és a kiszolgálás magas szintű. Természetesen más légitársaság ajánlatát is érdemes megnézni, mert elég sűrűn vannak akciós jegyek (last minute).

Közlekedés a városban: mi leginkább taxival mentünk mindenhová. Fontos, hogy a taxi taxiórával rendelkezzen, több hiéna is van. Viszont a szállodában érdemes mindent thai nyelven feliratni ahová kirándulni szeretnénk, illetve a szálloda nevét, mert sajnos az angolt nem nagyon beszélik Bangkokban.

Időjárás: februártól májusig nagyon meleg van Bangkokban, kb 36 fok. Juniustól, júliustól csökken a hőmérséklet, de 30 fok alá szinte sose megy. A legesősebb időszak szeptember, október, tehát mindeféleképpen érdemes tájékozódni az időjárásról mielött odautazik az ember!