Délkelet-Ázsia

Monday, May 08, 2006

Malájzia - Johor Bahru

Nemrég egy jó barátom, Attila látogatott meg minket. Április 29-én átmentünk Johor Bahruba is, mely a Maláj-félsziget déli csücskén található Malájziában. Szingapúrt csak egy híd választje el tőle.

JB több szempontból is ideális kirándulóhely Szingapúrból. Egyrészt elég érdekes város (Malájzia második legnagyobb városa, a Johori szultánátus központja), másrészt könnyen elérhető Szingapúrból (egy óra határátkeléssel együtt), továbbá nem kell vízum (ingyenes a határátkelés magyar állampolgároknak). A legtöbb túrista csak átutazik a városon Szingapúr felé, vagy Szingapúrból a maláj szigetek felé, ugyanakkor érdemes megállni legalább egy délutánra a városban.

A Queen St. buszállomásnál vettünk két jegyet (kb. 2 szingapúri dollárért). A busz először a szingapúri határállomásnál tett le minket, majd a busztársaság egy másik járata elvitt a maláj határállomásig. Az útlevél vizsgálat után sajnos visszaszálltunk a buszra a maláj határállomásnál, ami elvitt minket egy buszállomásig, ami 5 km-re található a városközponttól. A valóban érdekes városrészek közelebb vannak a határállomáshoz, mint a buszállomáshoz.

Elsőként a több, mint száz éve épült Sultan Abu Bakar mecsetet néztük meg. Hófehér, viktóriánus stilusú mecset egy hegy tetején, Szingapúrra nézve. Nagyon tetszett.

Majd a Muzium Diraja Abu Bakar következett, amit Malájzia legszebb múzeumaként tartanak számon. Eredetileg a Johori szultánok palotája volt, melyet Abu Bakar szultán 1866-ban építettett. Sajnos a múzeum zárva volt, amikor odaérkeztünk (elvileg nyitva kellett volna lennie). [Elsőként a múzeumba akartunk menni, de a taxi sofőr az Abu Bakar múzeum helyett az Abu Bakar mecsethez vitt el minket, annak ellenére, hogy háromszor elismételtük, hogy múzeum.]

Még több kép

Ezután a belvárosban sétáltunk. Érdemes megemlíteni a 64 méter magas Bangunan Sultan Ibrahim tornyot, valamint a szultán jelenlegi palotáját, az Istana Bukit Serene-t.

A belvárosból pár perc alatt gyalog vissza lehet érni a határátkelőhelyhez, ahol 80 maláj centért vissza lehet jutni busszal Szingapúrba (a Woodlands határátkelőhöz). Szombat este nem volt vészes a határforgalom, azonban vasárnap este 6 óra után több órás sorbanállás is elképzelhető. Ilyenkor célszerű inkább átsétálni a határhídon (kb. 25 perc).