Délkelet-Ázsia

Monday, October 31, 2005

Thaiföld - Phuket sziget

Vasárnap jöttünk vissza Szingapúrba egy három napos Thaiföldi kirándulásról. Phuket szigeten voltunk, Patong beachen volt a szállásunk.

A reptérről egy kisbuszban Phuket városba utaztunk. Tanulságos volt: szegény ázsiai város, közel a luxus szállodákhoz. A lakosok nem igazán voltak segítőkészek. Egy kínai templomot akartunk megkeresni, de a megkérdezett emberek csak "bolti-túrákat" kínáltak: meg kell néznünk három boltot, és elvisznek több templomhoz, majd a szálláshoz. Egy másfél órás városnézés után felültünk a helyi buszra (!), és Patong beachre mentünk. Sok turista nem is tudja, hogy van helyi busz. Nagy élmény volt: félig nyitott busz, ventillátorokkal, nyitott ajtóval. A megállókat többször nem láttuk, csak a helyiek tudják, hogy hol áll meg.

Patong beachen egy szép szállodában szálltunk meg: Patong Resortban. Közel volt a tengerhez, és mégis nyugis helyen. Patong beach az ázsiai tengerpartokhoz (különösen Malájziához képest) zsúfolt volt. Az árusok figyelme itt már több túristára irányult, nem csak ránk (a szabók ügynökei a legrámenősebbek). Több árus tsunami képeket mutatott. Borzasztó lehetett, de nem hiszem, hogy ezeket fel kellene használni az eladásokhoz. A tavalyi katasztrófa után nagyon szépen helyrehozták a szigetet, egy-két helyen lehetett csak épitkezést látni. November 1-től kezdődik a túrista szezon, már egy-két nappal a szezon előtt is sok turista volt.

Jól éreztük magunkat, kicsit tudtunk pihenni, jet ski képességeinket tökéletesítettük. Még több kép

Utazási tudnivalók:

• Útlevélnek a kiutazáskor még 6 hónapig érvényesnek kell lennie
  • Visa on Arrival, azaz a nagyobb határátkelőhelyeken is lehet igényelni vízumot. 5 percet vesz igénybe. Szükségesek: 1,000 baht/személy (1 baht = 5 forint), 1 fénykép.
  • Kiutazáskor: 500 baht/személy, bahtban fizetendő (állítólag csak reptereken kell megfizetni). Több túrista nem tud erről, és a reptéren kell bahtot váltaniuk, vagy ATM-et keresniük.