Délkelet-Ázsia

Sunday, September 18, 2005

Malájzia - Dayang sziget

Dayang szigeten szeptember közepén voltunk, mely utazást az INSEAD szervezte meg.

Péntek este indultunk és vasárnap este már haza is jöttünk. Összesen tizenketten mentünk.
Mersing kikötőjéig egy busszal mentünk Szingapúrból, onnan pedig kis csónakkal mentünk el egy halászhajóig, ugyanis a kikötőbe nagyobb hajók nem tudnak bejönni. A hajóút 4 óra hosszat tartott, ami néha egy kicsit félelmetes volt, hiszen már éjszaka volt és nem lehetett látni semmit, csak a sötét, hullámzó vizet.
Mivel éjszaka érkeztünk a szigetre, akkor nem is tudtuk megnézni, hogy hol vagyunk, csak mentünk aludni. Egy kicsit meglepődtünk amikor azt mondták, hogy mind a tizenketten egy szobában fogunk aludni (mi úgy tudtuk, hogy négy személyes faházak vannak), de így is jól éreztük magunkat, mert klassz volt a csapat.

Másnap reggel amikor felkeltünk, akkor láttuk, hogy milyen gyönyörű helyen vagyunk: kék, hullámzó tenger, fehér homokos tengerpart, pálmafák ... Mint egy álom, olyan volt.
A szállásunk pedig közvetlenül a parton volt, egy nagy faház.

A szállásadók nagyon kedvesek voltak és segítőkészek. Reggelente hatalmas reggeliket készítettek, az ebéd úgyszintén kiadós volt, délután desszert, este pedig a hangulatos vacsi következett. Közvetlenül a parton voltak asztalok ahol enni lehetett, így nagyon varázslatos volt az egész.

Sajnos nagyon hamar eltelt ez a pár nap, de nagyon szép emlékekkel tértünk haza. Még több kép

Utazási tudnivalók:
Hol található Dayang: Dayang sziget (Pulau Dayang) a Maláj félsziget délkeleti részén található, Malájzia Johor államában, a Dél-kínai Tengerben. Igen kis sziget, még a Lonely Planet sem említi (csak egy névrokon szigetet). A legközelebbi nagyobb sziget Aur (Pulau Aur), mely közvetlenül Dayang mellett van. Aur-t és Dayangot csak most kezdik felfedezni a túristák, így nagyon kellemes pihenést nyújtanak.
Vízum: Magyar állampolgároknak nem kell előzetesen vízumot igényelni, valamint a határon illetéket fizetni. A határon le kellett szálni a buszról, kitölteni egy vízumlapot. A Szingapúrba történő visszautazáskor nem csak nekünk kellett leszálni a buszról, de még a csomagokat is le kellett venni.

Mikor érdemes menni: A Maláj félsziget keleti felén (pl. Tioman szigeten is) október végétől februárig tart a monszun. Novembertől decemberig elég heves a monszun, az idén október végén tíz napon át esett az eső Tioman szigeten.
Hogy lehet eljutni Dayangra: Mersing kikötőjéből lehet hajót bérelni. Rendszeres járatról nem tudok, a helyi utazási irodáknál lehet pl. speed boat járatot bérelni.

1 Comments:

• At 7:49 PM, Blogger Unknown said…

Sziasztok, érdeklődnék Dayang szigetről és Malajziáról. Tudtok adni egy e-mail címet? :) köszi,Noémi