Délkelet-Ázsia

Tuesday, June 13, 2006

Kína - Hong Kong

Június 3-án indultunk kínai utunkra. Elsőként Hong Kongot látogattuk meg. Miután már Szingapúrban élünk kilenc hónapja, kiváncsiak voltunk erre a városra. Utólag visszanézve sokkal jobban hasonlít egy kínai nagyvároshoz, mint Szingapúrban. Az elsődleges nyelv a kínai, de szerencsére a legtöbb ember beszél angolul. A nemzet sokkal homogénebb, mint Szingapúr: a 6.9 milliós népesség 96%-a kínai. Szingapúr esetén 77% kínai, 14% maláj és 8% indiai. Érdekesség, hogy kínai állampolgároknak kell vízum Hong Kongba, míg a legtöbb nemzetnek nem, például magyaroknak sem.

Hong Kong területe 1,102 négyzetkilométer, négy fő részre válik szét: Hong Kong sziget (mi itt szálltunk meg), Kowloon (neve kilenc sárkányt jelent, az Ázsia kontinens egyik félszigete), New Territories és Outlying Islands. A Hong Kong sziget és a tőle északra található Kowloon elég sűrűn lakott, üzletekkel, hotelekkel kiépített részek.

Az első nap a központot látogattuk meg, illetve azon belül is az ottani SoHo-t. Több utcán keresztül jobbnál jobb éttermeket és bárokat lehet találni, az árszinvonal sajnos elég magas. A városközpontot és a SoHo-t a világ leghosszabb, 800 méteres fedett mozgólépcsője köti össze, amit természetesen ki is próbáltunk.

Másnap a Hong Kong Convention & Exhibition Centre-t néztük meg először, ahonnan csodálatos a kilátás a Kowloonra (valamint a Kowloon-ról a Hong Kong szigetre). Ezután a belvárost jártuk be. Kezdtük a 1906-ban épült Western Market-tal, majd a Wing Lok utcát néztük meg. A kínai orvoslás összes gyógyszere megtalálható itt, a ginseng-től a madárfészkekig. A Hollywood Road-on csodálatos kínai antik üzletek találhatóak, melyekből párat mi is meglátogattunk. Az árak USD-ben is néha négy- illetve ötszámjegyűek (nagyon tetszett nekünk egy kisebb, sárkány alakú gyertyatartó, sajnos 3,500 USD volt). Ugyanebben az utcában található a Man Mo templom (lásd balra). Innen megint visszamentünk az őrült hosszú mozgólépcsőhöz.

Még több kép

Délután átmentünk Kowloon-ba egy kicsit körülnézni. Csodálatosak a felhőkarcolók árnyékában található régi brit épületek, például az óratorony. A híres Peninsula szálloda épülete igazán impozáns volt. Este pedig megnéztünk egy lézershow-t: a hatalamas felhőkarcolók, hotelek különbözőképpen voltak megvilágítva, illetve ezekkel rendezték a fényjátékot. Ami elképesztő volt, az az, hogy az összes (!) felhőkarcoló részt vett a lézershow-ban. Mindenkinek tudjuk ajánlani.

Hétfőn a Hong Kong Disneyland-ben voltunk. Metróval nagyon könnyen megközelíthető. Van külön Disney metró is. A park nagyon új, 2005- ben nyitották meg. Reggel értünk oda és egész estig maradtunk ott, nagyon jól éreztük magunkat. Négy nagyobb részből áll ahol különböző előadásokat, parádékat lehet megnézni, illetve mindenféle játékot ki lehet próbálni. A Disney mese motívumok közül szinte az összeset meg lehet itt találni!
Este a park egy óriási tüzijátékkal zárta az estét, gyönyörű volt.

Még több kép Disneyland-ről

Kedden felmentünk a Peak villamossal a Hong Kong szigeten található Victoria Csúcs lábához. Magára a csúcsra nem mentünk fel a nagy köd miatt, de a villamos megálló tetejéről is gyönyörű volt a kilátás. Délután pedig indultunk Pekingbe.

Utazási tudnivalók:

Információ: a repülőtéren több információs kiskönyv található (kb. 20), melyek igazából jobb információt nyújtanak, mint pl. a Lonely Planet útikönyv. A város összes nevezetességéről található leírás, térképeket is lehet találni. Nekünk különösen az ajánlott sétaútvonalakat leíró kisfüzet tetszett (8 séta volt részletesen leírva, képekkel illusztrálva).

Közlekedés: a repülőtérről a szállásra és fordítva nekünk busszal volt a legkényelmesebb és a legkedvezőbb eljutni. A taxi elég drága Hong Kongban, célszerűbb a buszt vagy a metrót használni. A legjobb üzlet persze a villamos, ami a maga 2 dolláros árával verhetetlen.

Szállás: a legtöbb Hong Kong-i szállás elképesztően drága, ami a lakásbérletre is igaz. Mi a Wang Fat Hostel-ben szálltunk meg, mely a belváros közepén található, melyet a hostelz-zel foglaltunk le. Egy hostel Hong Kongban kb. annyiba kerül, mint máshol egy négycsillagos szálloda.