Délkelet-Ázsia

Tuesday, January 17, 2006

Burma - Inle Lake

Burmában a harmadik helyszín, ahol voltunk: Inle Lake (nagyságát tekintve: 22km hosszú, 11km széles és 875 m-el a tengerszint felett helyezkedik el ). Inle Lake Burma keleti részében található, a Shan államokban. A Shanok alkotják az egyik legnagyobb etnikumot Burmában, thaijal rokon népcsoport. Inle Lake körül Intha emberek élnek, még kisebb népcsoport. Még több kép

Baganból Hehoba repültünk (az Inle Lake-hez legközelebbi repülőtér), majd innen utaztunk tovább taxival kb egy órát Nyaungshwe-be . A város leginkább az Inle Lake-i szállásokról ismert. Mark Elliott útikönyvében (South-East Asia - The Graphic Guide) Délkelet-Ázsia egyik legszebb kisvárosának mondja. Ez azért enyhe túlzás (Nyaungshwe-ről lásd lent).

Első nap, amikor megérkeztünk már délután volt, ezért csak feltérképeztük a helysz
ínt és utánnaérdeklődtünk, hogy hogyan lehet bejárni a tavat.
Útközben összetalálkoztunk egy helybéli lakossal, akinek, mint kiderült, volt egy csónakja is, amivel másnap kivitt minket a tóra kirándulni. Nagyon korán indultunk, mert a tavon levő piac, a floating market csak a reggeli órákban van nyitva.

Útközben láttunk helyi halászokat is, aminek az az érdekessége, hogy az emberek nem a kezükben az evező lapáttal eveznek, hanem a lábukkal (lásd a jobboldali képet, melyet Frederic, INSEAD-os csoporttársam készíett).

Ezután megnéztük a helyi teritőkészitő embereket és ezüstműveseket. Láttunk hosszúnyakú nőket is. A nyakukba mind több karikát tesznek, hogy hosszabb legyen a nyakuk. Öt éves korukban teszik fel az első öt karikát, majd folyamatosan növelik a karikák számát. Majd elmentünk a csónak tulajdonosának az egyik jó ismerőséhez, akik esernyőkészitéssel foglalkoznak.

Utolsó elötti állomásunk a Phaung Daw U Paya (lásd a lenti képet) volt, ami tó közepén található (a tavon van egy kis szárazföld és oda épitették ezt a templomot).

Tavas kirándulásunk utolsó állomása a Jumping Cat Monastery volt, több mint 100 éve épült, ahol megnéztük amint egy szerzetes kezében tartva egy karikát ugráltatja a macskákat.

Másnap
Nyaungshwe-t néztük meg alaposabban. Két fő nevezetessége van: Yadana Man Aung Paya (lépcsőzetes tetejű pagoda, a város legrégibb temploma) és a Museum of Shan Chiefs. Utóbbi a régi Shan feudális nagyúrak palotájából kialakitott múzeum. Érdekesség, hogy az utolsó Nyaungshwe-i nagyúr lett Burma első elnöke.

Hasznos tippek:
  • Szállások: Jellemzően három helyen találhatóak: Nyaungshwe-ban (a tó északi részén van), a tavon (pl. Golden Island Cottages), illetve a tó mellett. Leginkább Nyaungshwe-t tudjuk ajánlani. A mi szállásunk, a Paradise Hotel, Nyaungshwe-ben volt, igazi kincs volt Nyaungshwe-ben. A tavon elég hideg van esténként (hatkor megy le a nap januárban), a szállások elég hidegek este.
  • Éttermek: a környék egyik legjobb étterme a Golden Kite Nyaungshwe-ben, elsősorban túristák látogatják.