Délkelet-Ázsia

Tuesday, March 14, 2006

Malájzia - Langkawi II

Malájziai nyaralásunk első részében kirándulásunknak csak az első három napját említettük, a többiről most mesélünk egy kicsit:

Szombaton úgy döntöttünk, hogy pihenésképpen a szállásunk tengerpartjánál, medencéjénél és a környékén fogjuk tölteni a napot.
Délelőtt kipróbáltunk néhány vizisportot:
Először Csilla és Andi próbálta ki a jet-ski-t, nagyon ügyesek voltak mindketten! Egyszer sem borultak bele a vízbe! Ezután következett András a vizisí kipróbálásával. Eddig még sohase vizisíelt. Többet inkább nem irnánk erről... Ezután fürödtünk, majd estefelé sétálgattunk a szállásunk környékén.

Vasárnap két különböző programot csináltunk: Csilla elment várost nézni, mi ketten pedig búvárkodni mentünk Pulau Payar szigethez. Ezt a részt Malájzia egyik legegzotikusabb, legszebb "búvárparkjának" tartják. A szállodától kb. fél órát buszoztunk egy hajókikötőig, ahonnan egy szárnyashajóval folytattuk utunkat Pulau Payarhoz, ahol a part közelében egy hatalmas "úszó sziget" állt, amelyről indultunk búvárkodni, illetve voltak akik csak snorkeleztek. Gyönyörű korallokat, halakat és tengeri sünöket lehet itt látni. Nagyon szép volt a tenger alatti világ!

A következő túránk a Mangrove erdő túra volt. A mangrove erdőről azt érdemes tudni, hogy olyan, mint egy őserdő. Mocsaras, iszapos, nem lehet keresztülmenni rajta, sós vízből táplálkozik és csak csónakkal lehet megközelíteni.

Az erdő úgy alakul ki, hogy a mangrove fának három látszatra egyforma, de különböző termése van: - az egyik lesüllyed a vízben és a "szülő fával" együtt erdőt alkot, - a másik lebeg a víz tetején, így elég messzi területekre is elkerülhet és terjeszti ezt a növényfajt, - a harmadik pedig az előző két típus összegzése, mert ennek a termésnek az egyik vége nehezebb mint a másik és így függöleges helyzetben úszik a vízben.

Nekünk nagyon kényelmes volt az út, mert csak hárman utaztunk egy nagy motorcsónakban (plussz a vezető).
Az első érdekes esemény az volt amikor András átvette a vezetés és ő kormányozta a motorcsónakot a szigetek és az erdők között, nagyon izgalmas volt!

Első megállónk egy kis öbölben volt, ahol megnéztük, hogy hogyan etetik a sasokat, utána folytattuk utunkat a denevér barlang felé. A barlang nem volt túl nagy viszont denevér bőven volt benne, szerencsére nappal volt és mindegyik aludt.
Gyorsan megnéztük őket majd továbbmentünk egy halfarmra: a legérdekesebb a rája etetése és simogatása volt. A rájának nincs foga, így az ennivalót közvetlenül a szájába lehet tenni. Csilla és András kipróbálták, hogy milyen az amikor ráját simogat az ember, Andi inkább csak fényképezte a történéseket.
Utolsó megállónk a crocodile cave volt: régen elég sok krokodil élt itt, ma már csak ritkán és csak keveset lehet itt látni. (mi nem láttunk egyet sem).

Utazási tudnivalók:

Langkawi körülbelül 1 órányi repülőútra van Szingapúrtól, tehát az utazás egyáltalán nem fárasztó.
Mi a Lanai Langkawi Hotelben foglaltunk szállást, melynek több előnye is van: a reptértől mindössze 15 percnyi utazásra van taxival, ez a hotel az utolsó ezen a partszakaszon, ennek következtében nagyon csendes. A szobánk ajtajától kb. 1 percnyire volt a tengerpart, mely nagyon tiszta és a hőmérséklete is nagyon kellemes volt. A szállodának van kinti étterme is, ami közvetlenül a parton van, ezért mi színte minden nap itt ebédeltünk és közben gyönyörködtünk a látványban.