Délkelet-Ázsia

Thursday, March 30, 2006

Kambodzsa : Angkor Thom & Angkor Wat

Március végén Kambodzsában jártunk, Angkor-t néztük meg, amit mindenkinek ajánlunk.

Szerencsére a repülőgép már kora reggel odaért a Siem Reap-i reptérre, így a túrát már 9 óra körül el is tudtuk kezdeni:

I. Angkor Thom: a XII.században épült VII. Jayavarman és utódjai által. Az Angkor Thom egy fallal körülvett város, melynek 5 hatalmas kapuja van (a keleti oldalánál kettő, a többinél pedig egy), mindegyik elefánt motívummal díszítve. A legismertebb a déli kapu, melyet teljesen visszaállítottak az eredeti állapotába.
Ezen a városon belül öt különböző műemléket lehet találni: Bayon (lásd jobbra), Baphuon és a Terrace of Elephants.

Angkor Thom mértani központjában található a Bayon. Nagyon érdekes, mert a templomban hatalmas sziklákba vésett arcképek láthatóak, továbbá a templom falába is különböző (harci jeleneteket vagy a mindennapi életet ábrázoló) motívumok vannak belevésve. Csodálatos ez a templom, nagyon sok túrista látogatja.

A Baphuon egy piramis alakú templom, mely jelenleg rekonstrukció alatt áll.

Természetesen az elefánt teraszon is voltunk, melyen nyilvános ünnepléseket tartottak. A terasz oldalába elefántok vannak vésve, melyek jól láthatóak még ma is.

Ekkor már délután egy óra volt, így elmentünk a hotelbe elfoglalni a szállásunkat.

Még több kép
Pár óra múlva ismét felkerekedtünk és folytattuk a kis kirándulásunkat:

II. Angor Wat: a legjelentősebb és legismertebb temlom Angkorban.
Az egész templomrészt vizesárok veszi körül, ami arra szolgált, hogy ne lehessen megtámadni.
Ahogy beértünk a nyugati kapun (ami a főbejárat, ellentétben a legtöbb keleti tájolású hindu templommal ), egy öt tornyból álló hatalmas belső templom tárult elénk (több emelet magas), melynek az oldalán lépcsőkön fel lehetett mászni a tetejéig. Mi is felmentünk a toronyba, mint ahogy rengeteg másik túrista is. A kilátás lenyűgöző volt!

A torony belülről eléggé tekervényes, valamint a belső falain, ugyanúgy mint Bayon-nál, különböző faragványok találhatóak (lásd balra).

A temlom külső részét faragványok veszik körbe, mitológiai és harci jeleneteket ábrázolva.

Az egész délutánt Angor Wat-nál töltöttük, majd ugyanitt megnéztük a naplementét (itt hat órakor volt, egy órával korábban mint Szingapúrban ), ezután visszamentünk a szállodánkba és úsztunk egy jó nagyot a medencében.